Michel Racine is a feared presiding judge of the Assize Court. He's as tough with himself as he is with others; he's known as the "two-figure judge." In his courtroom, people are always sentenced to more than ten years. Everything changes the day that Racine finds himself face-to-face with Ditte Lorensen-Coteret. She is a member of the jury who will judge a man accused of murder. Six years earlier, Racine had loved Ditte. Almost secretly. She is perhaps the only woman he has ever loved.