Summer 1910, Slack Bay in the North of France. Mysterious disappearances have thrown the region into turmoil. The improbable Inspector Machin and his shrewd assistant Malfoy carry out an investigation. Through no fault of their own, they find themselves at the center of a strange and all-consuming love story between Ma Loute, the eldest son of a family of fishermen with rather particular habits, and Billie Van Peteghem, the youngest daughter of a wealthy, decadent bourgeois family from Lille.