Alain is a business executive who's racing against time. There is no room in his life for leisure or family. After a massive stroke, Alain wakes up in a hospital, where it is quickly determined that he has sustained significant loss of language and memory. Jeanne, a young speech therapist, is assigned to help him re-learn, as a child learns, how to speak and how to put himself back together. As he recovers, he begins to see that he has let a whole section of his life slip through his fingers. But he also finds that all is not lost, that he can make up for lost time, especially with his daughter.