Antoine likes ideas, words women. He works as a parliamentary assistant at the Senate and spends most of his free time writing and chatting up women. One morning, he goes to the Gare de l'Est, with the firm decision of splitting up with Solange, his latest girlfriend. But he spots her at the far end of the platform, arm-in-arm with a young man. This is a major insult for a seducer. He plans on revenge. But how to go about it ?... He has, he admits, very little imagination.