Martin is a former Parisian bourgeois-bohemian, who has now become (mainly of his own volition) a baker in a Normandy village. All that remains of his youthful ambitions are a powerful imagination and a vivid passion for great literature, in particular that of Gustave Flaubert. We imagine his emotional state when a young English couple, with strangely familiar names, take up residence in a small neighboring farm. Not only are the newcomers called Gemma and Charles Bovery, but their behavior seems to be inspired by Flaubert's heroes. For the creator slumbering within Martin, the opportunity to shape - apart from his daily bread - the destinies of flesh and blood characters is too good to miss. But pretty Gemma Bovery has not read the classics, and she fully intends living her own life.