Stéphane (Damien Bonnard) has recently joined the Anti-Crime Squad in Montfermeil, in the suburbs of Paris, France, where, Victor Hugo set his famed novel “Les Miserables”. Alongside his new colleagues Chris (Alexis Manenti) and Gwada (Djebril Zonga) - both experienced members of the team - he quickly discovers tensions running high between local gangs. When the trio finds themselves overrun during the course of an arrest, a drone captures the encounter, threatening to expose the reality of everyday life. Inspired by the 2005 Paris riots, and Ladj Ly’s short film of the same name, Les Misérables is a provocative insight into the tensions between neighborhood residents and police.