Zucchini is not at all like a vegetable. His is a brave little boy. He believes that he's alone in the world when his mother dies. But he didn't count on the people he'll meet in his new life in a home for children. Simon, Ahmed, Jujube, Alice, and Béatrice: they all have their stories to tell, and each story is as sad as it is tender. And then there's this girl, Camille.
When you're ten years old, having a gang of pals, falling in love... there are things to discover and learn. And you may even be happy.