A young man is accused of raping a young woman. Who is this young man, and who is this young woman? Is he guilty or innocent? Is she a victim or only out for revenge, as claimed by the accused? Is there only one truth? Les Choses humaines questions the world today, dismantling the ruthless mechanics of the judicial machine and bringing us face to face with our own fears.