An army of bear cubs is training and indoctrinating young recruits for the war against the unicorns, which threatens the safety of the cubs. Brothers Bluet and Tubby, along with a group of inexperienced recruits, are sent on a dangerous mission to save the Magic Forest, where the unicorns live, and start a terrible battle.