On March 1st, 2008, Commander Raúl Reyes, number 2 of the FARC, was killed in a raid orchestrated by the CIA and the Colombian army. Along with his corpse, the soldiers retrieved his computers: ten years of letters written by the man in charge of negotiating the release of 100 hostages – including Ingrid Betancourt. An amazing testimony where we meet politicians, journalists, arms dealers, diplomats, hitmen. Red Jungle delves into the mindset of this man who ruled the oldest communist guerrilla with an iron fist, as the revolutionary utopia was slowly turning into a nightmare.