In spite of himself, a three-meter-tall German giant is forced by the Imperial Prussian Army to serve as a scarecrow on the Western Front in order to psychologically demoralize the enemy. On the battlefield, his encounter with a dying French soldier, who is also a conjurer, makes him think about his past, his lost illusions, and his misadventures within Prussian militarism. This encounter brings him a new awareness and a new hope. The beginning of a beautiful friendship in these uncertain times.