Lulu, at the age of ten, wants to be the one to slaughter the family pig. But the same day, Vincent, his mother's new man, moves into the farm, welcomed by Lulu's entourage. The slaughter is entrusted to this newcomer. Then, as the animal is cut up, a muted struggle breaks out between the two men. Lulu doesn't want to give in.