After a year of hyper-sleep, Claris is one of the first people to set foot on Mirror. Gradually, the boundary between her memories and the reality of the planet became blurred. The more she advances in her exploration, the more the planet metamorphoses and takes on all the characteristics of the Earth. Claris thinks she is losing her footing while Mirror seems to take possession of her.