Waiting for Sleep is the story of the last three days in the life of Will, a young man who lives in a zone that is infected by the walking dead. During the day, he gathers objects to strengthen the barricades around his house, and attempts to re-connect with his ex-girlfriend. At night, while sleepwalking, he undoes all the work he did during the day.