Siren Song is a virtual reality experience conceived by filmmaker and composer Denis Volte. Inspired by Homer's Odyssey, the film tries to recreate the dreamlike adventure of Ulysses confronted by the sirens' songs. The original music was composed for an orchestra and women's choir and each siren has been spatialized in order to created an unique musical immersion effect.