Birds of paradise, displaying their most beautiful plumage, sing and intrigue in the middle of tropical forests. One of them takes us into their world. Their songs and dances lead to a parade, offering a genuine spectacle. But the forest takes on another tone, human hands disturb this harmony and richness. Brutality settles in before giving over to silence.