Testimonies from relatives trace the itinerary of a woman and a man forced to leave their native countryside to settle in the outskirts of Bogotá and work on the industrial creation of decorative pieces for trucks. On a lifetime scale, Yugo questions the capitalist and liberal economic development of Latin America and its consequences on humans beings, through the environmental and societal changes it generates.