Everybody knows Bibendum Michelin, but nobody knows the artist who hides behind this world-famous logo. O Gallop ( 1867-1946 ), contemporary of Émile Cohl, is an illustrator for the satiric press, poster designer, pioneer for cartoon movies and the graphic creator of the Bibendum. The great-grandson and the director of this movie investigates the universe of the artist.