Summer, 2006. Paris, France. Chloé waits the day of her departure for Beirut. She decided to celebrate the thirtieth anniversary of the arrival of her parents in France by going to Lebanon. Just as they did to flee the war, but the other way around. This journey should be for her the opportunity to discover this country and to try to solve her identical problems. Ironically, a new war bursts out a few days before her departure.