For the inhabitants of Niger, to be twin can mean a blessing or a curse. The father of O is the head of the village, the wizard believes in the curse of the twins. One day, this wizard tried, during a ritual party, to kill his two sons: O managed to escape, but attended the murder of his brother. Having run away and having crossed his country, he managed, luckily, to get out of Nigeria and to exile himself in France. He asked for the asylum in this context, but his request was refused because he could not provide any evidence.