I live and work in Europe since 2002. In 2016, I went to see my parents in South Korea with my one-year old son for he could meet them for the first time. During the stay, I had to decide that my mother, suffering Parkinson’s Syndrome should go for a nursing home to relieve my father. It is a story of generations at its crossing moment, the very moment when my son began to learn walk while my mother started to forget to do so.