At the croosroads ofRoubaix, Tourcoing and Wattrelos is the district of Union, a vast eighty hectare fallow land. Garden of two banks goes to meet of the voices of its last inhabitants. And it is another voice which accompanies us in the lempty streets, in murmuring poems by Mahmoud Darwich.