The reality of our perceptions, the traces, are interstices that allow us to penetrate the block of our intuitions. The two directors created this work when they lived in different continents. She was in France and he was in Japan. We can sense two overriding influences—the flow and the abstract gestures of the animation are more strongly marked by Celia's Franco-Brazilian origins, while the sound universe designed by Robert is rooted in the field of the recording environment in Japan.