Punto Agitato unfolds in a moving world where there is no defined space or precise time. A constant energy pervades Punto Agitato, with a flutter of hesitant ambiguous and feverish gestures. The motif of the work comes to life and is integrated into a narrative that takes its form and meaning in the eyes of each viewer, according to their own fantasies and life experiences—it's the viewer who decides.