Out Of the Blue is an intimate journey exploring the rich legacy inherited by 8-year-old Yerick, a child amongst a community of fishermen in Cabo Pulmo. The film explores this world, from the past of Yerick's community recounted by the legendary explorer Sylvia Earle in the form of a tale using 360 degree animation, which takes us deep into a living and inspiring reef. Yerick's history is that of his great-grandfather and the following generations of fishermen who became inadvertent activists and conservationists when faced with the depletion of their marine resources.