Kinoki is a documentury realized from archives of the Super 8 movies shot by a tobacconist of the small French village of Graçay between the beginning of the sixties and the end of the eighties, livened up by illustrations. He proposes, with fun and precision, direct solutions for a better life through the imaginary comment of a naïve narrator which undoes the story to reconstruct better the direction which interpret the three authors.