Like an ethno-detective, you follow the footsteps of Kubo, a Korean writer in his urban flanerie in Seoul in 1934, when Korea was under Japanese occupation. You discover the city through the press caricatures mocking the shortcomings of a part of Korean society emerging from the poverty and archaisms of the past, and discovering the modernity and prosperity coming with the occupation.