Seven Grams is an augmented reality project directed by Karim Ben Khelifa (The Enemy). The project deals with the controversial production of electronic personal devices and how this production has an enormous impact on the environment and on the inhabitants of the Democratic Republic of Congo, who are abused and exploited by this questionable economical business during the process of mineral extraction. This moral issu is also exposed as an animated short movie illustrated by TT Hernandez, which highlights even further through inspiring drawings this questionable reality.