The Enemy is an immersive and group experience which offers an unusual human point of view on the reality of war. An installation on a human scale in which the audience progresses by walking. Thanks to virtual reality, The Enemy allows the audience to hear the fighters from three ancient conflict zones and thereby to understand, in a way that adheres to reality their lives, aspirations, and hopes.