The experience is divided into three parts: the legend, the underwater forest and the exploration of the Earth’s ancient geological memory. All throughout the experience and along with the foraminifera, you witness signs of the many threats to the marine and coral microorganisms, embodied by a sea serpent symbolizing the acidification of the oceans.