Nature is not benevolent. It is a cycle in perpetual motion. It is the force that can lead to creation or destruction, with no particular intention other than to accomplish the great cycle of life/death/life. Nature is that universal goddess who, through her action alone, has the power to create existence. This portrait is an ode to the original matrix, to the feminine force that vibrates in each and all of us, and expresses itself in our intuitions—those voices that connect us to the great All.