Poland, early 80s. Olga is 7 and loves her father very much. Whenher pet cricket dies she realizes the time is something you cannot turn back. To comfort her, her father tells her a strange tale about a giant with two diamonds for eyes. The story explains the nature of time. Soon they will both discover how this legend will impact their life. The diamonds are real!