Oscar Mongoût, a gourmet cannibal, burns with love for a neighbor in his building, the very vegetal Miss Carrot. But this passion seems destined to fail: she is vegetarian, while he has a severe case of vegetable phobia. Things take a drastic turn the evening she invites him to dinner.