In the distant future, the Earth has become uninhabitable. Humanity has left it and colonized other solar systems. Access is now strictly controlled. The viewer plays John Jones, a mercenary commissioned by a scientist and a cult priestess, who illegally arrives on Earth to explore a mysterious archaeological excavation site. The object of their quest—their Holy Grail—is to find the grave of Luke, prophet of the main interstellar religion.