Early 20th century, Northern Italy. The Ughetto family, living through difficult times, dreams of a better future abroad. The story tells of Luigi Ughetto crossing the Alps to start a new life in France, thus changing the destiny of his beloved family forever. His grandson travels back in time revisiting their history, in an intimate dialogue with his grandmother Cesira.