Emmanuelle Blachey is a brilliant and determined engineer who has risen up through the ranks of her company, a major French energy firm, until sitting on the board of directors. One day, a network of powerful women offer to help her become the head of a CAC 40 firm. She would be the first woman to hold such a position. But in the spheres still largely dominated by men, professional and personal obstacles increase. The conquest seemed thrilling but turns out to be a war.