Shy Adrien doesn't have an easy life. Unmoored since his parents' separation, he spends his time shunting back and forth between his mother and father. One day he learns of a painful truth that will change everything, not only for him, but for the whole family. The young boy starts acting in a play in order to get closer to a young girl he's fallen in love with. In this difficult period, he wants to understand what it means to be courageous.