A man learns that his grandparents' hotel, where he lived as a child, is about to be torn down. He decides to pay a last visit. The place is now occupied by nothing more than memories, but when he enters the hotel, all the people that he remembers from those long ago times leap back to life: himself when small, his grandparents, the staff, the famous clients, Miss Annie Gabriel, the salesgirl at the news-stand, malini the magician, Max the piano player and Lilo the singer. An imaginary documentary about the people that once lived in this "palace" of a bygone era, a child's reference points...