Based on a semi-autobiographical novel by Ania Francos, this tragi-comedy follows the diagnosis and internment of lawyer Lola Friedlander (Carole Laure) in the cancer ward of a large clinic. There Lola encounters Marie-Aude (Jeanne Moreau) and Cathy (Dominique Labourier), two very different patients from opposite walks of life who each contribute to Lola's adjustment. Given that the doctor at this clinic is a media-star, there is a certain aura of unreality to the story that also permeates some of the episodes involving subsidiary characters like Lola's boyfriend or her archetypal Jewish family.