Basile is 11 and in love as only an 11-year-old can be. The object of this budding passion is the lovely Cécile, an "older woman" of 16. To attract her attention Basile makes her believe he has been reincarnated. To carry off the ruse he uses reminiscences given him by Rose, a former prima ballerina who has lived in reclusion in the same building as Basile and his granfathers since the injury that ended her career at the end of the Second World War.