Paris, 1994. Anton Gogoladze comes across the jumbled pages of an old manuscript apparently written at the turn of the century by his mother, the beautiful Princess Cécilia. Episode by episode, the notes retrace the tumultuous, eccentric and amorous adventures of an old "travelling cook", Pascal Ichac, a colourful, thrill-seeking, footloose French chef who personally waited on the Emperor of China. Princess Cécilia Abachidze, who eventually became Ichac's mistress, said of him: "Pascal is like a prospector who sifts through tons and tons of earth to extract a single speck of gold."