Charles de Boylesve inspires fear and respect in all who know him. Known as The Emperor, he presides over a corporate empire and he owns a football team, but nothing in his life satisfies him. Then, one day, he meets Rachid Marzahoui, a young Arab man who scrapes a living as a barber but who seems to be content with his life. The millionaire businessman takes a liking to Rachid and engages him as his personal hairdresser. Through Rachid, Charles begins to find meaning in his life...