Pierre is a hotel cashier in Vichy, so shy that he answers an ad from the Psychology Institute and can't say no to the salesman, Aldo; he spends 6,000 francs on tapes, books, and a punching bag. Soon after, he's smitten by Agnes, a hotel guest with a model's looks and photographers wherever she goes. When she leaves for Nice, he follows, meeting Aldo on the way. Aldo becomes his boldness coach. Pierre gets a job washing dishes where Agnes is staying, but after a week or so, she's off to Deauville, with Aldo and Pierre in pursuit. Using funds they get by selling Aldo's car, this time Pierre poses as a polo-playing jet setter. Will this win the heart of Agnes?