While he is visiting his client Marcial (Victor Lanoux) in prison, leftist lawyer Duroc (Pierre Richard) is caught up in a prison riot. When Marcial takes him along during his jailbreak, Duroc is assumed by the authorities to have engineered the escape. The two of them are now both on the run. It is 1968, and a wild revolutionary current makes the streets unsafe for ordinary citizens while providing these two fugitives with many opportunities. Even though Marcial, a cheerfully right-wing murderer, disagrees with Duroc about politics, he is sufficiently fond of him to ensure that he is exonerated from blame for the escape.