This is an affecting story about a father's attempts to mend the breaches in the relationship between himself and his 10-year-old daughter. Emmanuel (Sami Frey) is the father of Elise (Mara Goyet) by his first marriage, and the stepfather of an older daughter by his second marriage. He tries to make the best of both family relationships by taking off to visit his young daughter on the weekends, but that only makes his new family a little jealous - especially his stepdaughter. She herself is confused about her own relationship with him. After a particularly emotional send-off one weekend, Emmanuel and Elise take a trip from the south of France into Spain, working on a film project. Through a series of round-about conversations, Emmanuel manages to open up a few channels of communication with Elise - channels that expand even wider when he uses the technique of talking into her video camera to express thoughts and feelings that otherwise would have remained hidden.