Nina, a young provincial and a student actress, discovers the Capital. That of her dreams of love and theater. Guided by her instinct, she travels around alone and follows her chance encounters, whether good or bad. On her way, she first meets Paulot, a simple clerk, with a reassuring face of an honest man. Then Quentin, an actor enters into Nina's life. He is a run-down actor, eaten up by a drama in his past. The third person she meets is Scrutzler, a rigid and tired director. He will choose Nina to mold her, throw her on the stage and leave her alone to face herself.