Michel Sauvage (Lambert Wilson) has just gotten away with murder and is now marrying rich heiress Ariane (Ingrid Held) in hopes of taking all she's worth. Unfortunately for Michel, the murder victim's hard-fisted, tippling neighbor Madam Krantz (Danielle Darrieux in a great comic performance) has just blown into Paris with the intention of tracking down the killer. On one hand, Michel has to defend himself from her prying, and on the other, protect his wife's fortune from the increasingly attractive and avaricious Helene, Ariane's half-sister (Dominique Sanda).