May 1940 - Germany invades Europe, people panic and try to flee by any means possible. In France, Julien, a radio repairman, boards a train with his wife and child. As the men are placed in cattle cars with only the women and elderly allowed in the passenger cars, events begin their fateful turning as the insignificant repairman encounters an attractive fugitive and love begins - a doomed love.