Simon (Jean-Claude Trintignant) gets out of prison and summons his old friend Charles (Charles Gerard) and Martine (Christine Lelouch), his one time lover now married to a wealthy man. The three kidnap a little boy and then blackmail the bank where the boy's father works to pay the ransom of one million dollars. The publicity-conscious bank pays the ransom but the rest doesn't go exactly as planned.