François has decided to live his life "as a poem," but finds that this is not possible. He is also undecided about whether he is homosexual or not, and if so, what to do about it. His disinterest in coping with messy realities is sufficient to send him to his death by a drug overdose. The story is told using excerpts from the man's diary, with flashbacks, and through his asides to the audience.